ارسال پاسخ

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2214

pvc-asso.ir

رای دادگاه اروپا تصمیم به نفع DEHP در  PVC بازیافتی

کمیسیون اروپا در مورد استفاده از مواد افزودنی از رده خارج شده در  PVC بازیافتی در دادگاه اروپا برنده شد.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: کمیسیون اروپا در مورد استفاده از مواد افزودنی از رده خارج شده در  PVC بازیافتی در دادگاه اروپا برنده شد. بسیاری از فتالات ها از جمله DEHP توسط آژانس شیمیایی اروپا (ECHA) ممنوع شده است. در سال2016 این کمیسیون به پیشنهاد ECHA برای استفاده از DEHP در PVC بازیافتی  یک مجوز  4 ساله به سه شرکت بازیافتی VinyLoop Ferrera،Stena Recycling و Plastic Planet اعطا کرد.

 

کمیسیون اروپا در سال گذشته گفت که مسئله مواد از رده خارج شده همچنان ادامه خواهد داشت و یک مانع برای اقتصاد مدور است. بنابراین ما باید قدم هایی برای توسعه یک روش تصمیم گیری خاص برای حمایت از بازیافت ضایعات حاوی مواد نگران کننده برداریم.

 

این روش تمام مزایا و هزینه های بازیافت مواد در مقایسه با دفع (شامل سوزاندن با بازیابی انرژی) را در نظر می گیرد.  مجوزهای پیشنهادی بر محدودیت های موجود در مورد اسباب بازی ها و محصولات مراقبتی و آرایشی تاثیر نمی گذارد.

 

 Client Earthیک سازمان غیر انتفاعی (NGO) زیست محیطی این تصمیم دادگاه اروپا را به چالش کشید؛ با این حال در یک تصمیم گیری در 4 آپریل 2019 دادگاه از موضع کمیسیون اروپا حمایت کرد.

 

 ClientEarth گفت که ممکن است این حکم را مورد تجدید نظر قرار دهد و اعلام می کند که تصمیم دادگاه برخلاف هدف اصلی REACH  برای تضمین سطح بالای حفاظت از سلامتی و محیط زیست است.

 

وکیل ClientEarth اظهار تاسف کرد و گفت اتحادیه اروپا کار را برای NGO ها  در حفاظت از محیط زیست و مردم سخت می کند. کمیسیون در ابتدا به سه شرکت اجازه استفاده از  PVC بازیافتی حاوی DEHP به دو روش داد.1- فرموله کردن  PVC بازیافت شده و مخلوط خشک و 2- استفاده صنعتی از  PVC نرم بازیافت شده در فرایندهای مختلف از جمله اکستروژن و تزریق برای تولید کالای  PVC مسئله افزودنی های از رده خارج شده، سایر محصولات  pvc را تحت تاثیر قرار می دهد. به ویژه در  محصولات سخت مانند لوله و پروفیل که از استابلایزرهای سرب و یا کادمیوم استفاده می شود. هر دو این مواد در اروپا حذف شده اند اما هنوز در  pvc بازیافت شده وجود خواهد داشت و معمولا در پروفیل های پنجره به کار می رود.

 

 VinylPlus در مورد افزودنی های از رده خارج شده گفت که کمیته های ECHA به مدت 15 سال برای بازیافت ضایعات حاوی سرب با غلظت بالا برای برخی از کاربردهای ساختمانی که از PVC بازیافتی استفاده می شود، به توافق رسیدند که این امکان را می دهد که فرایند بازیافت بیشتر تداوم یابد. زیرا بر این عقیده اند که خطر تحت کنترل است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد